تصاویر - حراج ۳۰ فروردین ۱۴۰۱

دومین حراج سال برگزار شد

این‌بار قرعه به نام قالی اَردکان اُفتاد

دومین جلسه حراج فرش دستباف سال ۱۴۰۱ روز دوشنبه ۲۹ فروردین در محل سالن حراج شرکت سهامی فرش ایران برگزار شد. در این جلسه ۳۲۸ مترمربع انواع فرش دستباف عرضه شد که ۲۰۸ مترمربع آن به بالاترین پیشنهاد فروخته شد.

کلمات کلیدی:

حراج فرش دستباف

در دومین حراج فرش دستباف چه گذشت؟

دومین حراج سال ۱۴۰۱ روز دوشنبه ۲۹ فروردین‌ بین ساعت ۱۶ تا ۱۸ در محل دفتر مرکزی شرکت سهامی فرش ایران با حضور علاقمندان به فرش دستباف در ۵۷ نوبت برگزار شد. در این جلسه در مجموع ۵۷ نوبت، ۹۳ تخته انواع فرش دستباف با ۳۲۸ مترمربع عرضه شد که ۶۸ تخته فرش در ۳۸ نوبت با مساحت ۲۰۸ متر مربع به بالاترین پیشنهاد از قیمت پایه فروخته شدند؛ اما ۲۵ تخته فرشی که در ۱۹ نوبت دیگر با ۱۲۰ مترمربع عرضه شدند مشتری‌ای نداشتند و به انبار حراج برگشتند.

فرش شاخص حراج دوم

از مجموع ۵۷ نوبتِ دومین جلسه حراج فرش دستباف در ۱۱ نوبت فرش‌های عرضه شده به قیمت‌هایی تا دو برابر و بیش از دوبرابر قیمت پایه فروخته شدند. در این بین اما یک تخته فرش قواره ۹ متری اردکان رکورددار بیشترین رشد قیمت شد. این قالی حدودا ۹ متری اردکان با قیمت پایه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پا به سالن حراج گذاشت که در رقابتی جذاب بین خریداران با رشدی محسوس به بیش از ۳ برابر قیمت پایه به قیمت ۶ میلیون تومان فروخته شد.

ترین‌های حراجِ آخرِ ماهِ اولِ سال ۱۴۰۱

بیشترین قیمت حراج دوم تعلق گرفت به یک تخته قالی ۶ متری تبریز که با قیمت پایه ۵۰ میلیون تومان وارد سالن حراج شد و با یک چوب بالاتر به قیمت ۵۳ میلیون تومان فروخته شد. عنوان کمترین قیمت پایه این جلسه از حراج هم به یک تخته قالی ۱۲ متری تبریز رسید که با مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به سالن حراج آمد  و با رشدی نزدیک به دو برابر به قیمت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به بالاترین پیشنهاد فروخته شد.

در دومین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده‌ی شرکت سهامی فرش ایران، به صورت میانگین فرش‌های فروخته شده ۴۰٫۵ درصد از قیمت پایه رشد داشتند که نشان می‌دهد نسبت به حراج اول رقابت بیشتری روی فرش‌ها وجود داشته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *