حراج ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

حراج فرش دستباف به آخرین ایستگاه سال 1400 رسید

آخرین حراج قرن برگزار شد

چهل و سومین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ به عنوان آخرین حراج قرن ۱۴ هجری خورشیدی برگزار شد. این جلسه با همراهی همیشگی اهالی محترم بازار فرش و علاقمندان به فرش ایران به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی:

حراج فرش دستباف شرکت سهامی فرش ایران

آنچه در حراج چهل و سوم گذشت

آخرین حراج فرش دستباف کارکرده سال ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه ۱۸ اسفند شروع شد که در ۷۷ نوبت با عرضه ۱۰۰ تخته فرش به مساحت ۳۲۴ متر مربع در ساعت ۱۸:۳۰ به کار خود پایان داد. از این بین در ۴۶ نوبت ۶۱ تخته فرش با مساحت ۱۹۴ متر مربع به پیشنهادهایی بالاتر از قیمت پایه فروخته شدند. اما در ۳۱ نوبت ۳۹ تخته فرش به مساحت ۱۹۰ مترمربع شانسی برای فروش پیدا نکردند و به انبار حراج برگشتند.

ترین‌های آخرین حراج قرن

بالاترین قیمت پایه حراج چهل و سوم مربوط به یک ذرع و نیم قم بود. این فرش با قیمت پایه ۱۸ میلیون تومان وارد صحنه حراج شد اما پیشنهاد بالاتری از قیمت پایه نداشت و نهایتا فروخته نشد. پایین‌ترین قیمت پایه این جلسه از حراج هم مربوط به یک پشتی بود که با قیمت پایه ۲۵۰ هزار تومان عرضه شد و با ۵ چوب بالاتر به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد.

بالاترین مبلغ فرش فروخته شده آخرین حراج سال ۱۴۰۰ مربوط به یک فرش ۹ متری لیلیان بود که با قیمت پایه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه شد و با ۴۷ درصد رشد به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به بالاترین پیشنهاد فروخته شد. پایین‌ترین قیمت فرش فروخته شده هم در این جلسه از حراج مربوط به یک جاجیم با مساحت ۳٫۶۱ مترمربع بود که با قیمت پایه ۳۵۰ هزار تومان عرضه شد و با ۲۹ درصد رشد از قیمت پایه به مبلغ ۴۵۰ هزار تومان فروخته شد.

برترین‌های آخرین حراج ۱۴۰۰

بیشترین رشد قیمت حراج چهل و سوم مربوط به یک تابلو فرش بود. این تابلو فرش مساحتی حدود ۰٫۳۶ متر مربع و طرحی با موضوع اکسپو چین داشت. این تابلو فرش به قیمت ۵۰۰ هزارتومان در سالن حراج عرضه شد که با رشد بیش از ۳ برابر به قیمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد.

در ۹ نوبت از این جلسه حراج  ۱۱ تخته فرش به مساحت ۴۳ متر مربع به پیشنهادهایی تا دوبرابر و بیشتر از دو برابر قیمت پایه فروخته شدند.

فرش‌های فروخته شده در حراج چهل و سوم به صورت میانگین با ۳۶ درصد رشد از قیمت پایه فروخته شدند.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *