حراج ۱۹ مهر ۱۴۰۱

بیست و سومین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده برگزار شد

روز درخشش گبه‌ها

بیست و سومین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده روز دوشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۱ با عرضه ۱۰۲ تخته فرش دستباف برگزار شد. در این جلسه بیش از نیمی از فرش‌های عرضه شده فروخته شدند.

کلمات کلیدی:


آنچه در حراج بیست و سوم گذشت

بیست و سومین جلسه حراج فرش دستباف کارکرده در ۶۳ نوبت و عرضه ۱۰۲ تخته انواع دستبافته‌های سنتی شامل قالی، گلیم، گبه، تابلوفرش و … به مساحت ۳۴۹ مترمربع برگزار شد. فرش‌های عرضه شده در ۳۶ نوبت به تعداد ۵۲ تخته و مساحت ۲۰۸ متر مربع به پیشنهادهایی بالاتر از قیمت پایه فروخته شدند. اما فرش‌های ۲۷ نوبت به تعداد ۵۰ تخته و مساحت ۱۴۱ مترمربع مشتری‌ای نداشتند و به انبار حراج بازگشتند.

در حراج بیست و سوم به صورت میانگین فرش‌های فروخته شده ۲۵ درصد از قیمت پایه رشد داشتند.

ترین‌های حراج بیست و سوم

حراج بیست و سوم نسبت به جلسات قبل رونق چندانی نداشت. با این حال در دو نوبت فرش‌های عرضه شده تا دوبرابر قیمت پایه فروخته شدند. نکته جالب توجه این بود که بالاترین قیمت پایه و قیمت فروخته شده این جلسه از حراج در دو نوبت به دو تخته گبه بزرگ پارچه رسید.

در نوبت چهل و دوم یک تخته گبه قواره ۹ متری با قیمت ۸ میلیون تومان به سالن حراج امد که با یک چوب بالاتر به قیمت ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته شد تا عنوان بالاترین قیمت پایه را به نام خود ثبت کند. همچنین در نوبت هجدهم یک تخته گبه به مساحت ۹٫۳۸ مترمربع با قیمت ۷ میلیون تومان عرضه شد که نهایتا با ۳۷ درصد رشد به مبلغ ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد تا عنوان بالاترین قیمت فروخته شده حراج بیست و سوم هم به یک تخته گبه برسد.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *