حراج ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

385 مترمربع فرش به بالاترین قیمت فروخته شد

دلبری کاشان کف ساده در پنجمین حراج فرش

پنجمین جلسه حراج فرش دستباف روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت برگزار شد. در این جلسه ۹۳ تخته انواع فرش دستباف عرضه شد که از این میان ۶۵ تخته فرش به بالاترین پیشنهاد از قیمت پایه فروخته شد.

کلمات کلیدی:

در آخرین حراج اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ چه گذشت

دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه بین ساعت ۱۷ تا ۱۹ پنجمین جلسه حراج فرش دستباف در محل دفتر مرکزی شرکت سهامی فرش ایران برگزار شد. این جلسه در ۶۲ نوبت برگزار شد که فرش‌های عرضه شده در ۴۲ نوبت فروخته شدند. مجموع فرش‌های عرضه شده در این جلسه ۹۳ تخته به مساحت ۵۳۸ مترمربع بود که ۳۸۵ مترمربع آن شامل ۶۵ تخته انواعِ فرش دستباف به پیشنهادهایی بالاتر از قیمت پایه فروخته شدند. با این حال ۲۸ تخته فرش با مساحت ۱۵۳ مترمربع شانسی برای فروش نداشتند و به انبار حراج بازگشتند.

ترین‌های حراج پنجمِ سال ۱۴۰۱

عنوان کمترین قیمت پایه حراج پنجم به یک قالی همدان به مساحت ۷٫۳۵ مترمربع رسید که با مبلغ ۷۰۰ هزار تومان وارد سالن حراج شد و با بیش از دو برابر قیمت پایه به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد. عنوان کمترین فرش فروخته شده این جلسه هم به چهار تخته فرش و گلیم رسید که در دومین نوبت حراج با قیمت پایه ۷۰۰ هزار تومان عرضه شد و با رشد ۴۳ درصدی نهایتا به مبلغ یک میلیون تومان فروخته شد.

بالاترین قیمت پایه حراج پنجم هم به یک قالیچه ایلام رسید. این قالیچه ایلام که جلسه چهارم هم در سالن حراج عرضه شده بود و مشتری‌ای نداشت این جلسه مجددا با قیمت ۵۰ میلیون تومان وارد سالن حراج شد و این بار با یک چوب بالاتر به قیمت ۵۲ میلیون تومان فروخته شد تا عنوان بالاترین قیمت فروخته شده حراج پنجم را هم از آن خود کند.

اتفاق خاص حراج دوشنبه ۲۶ اردیبهشت

در نوبت دهم حراج پنجم دو تخته قالی کاشان و شیراز وارد سالن حراج شدند. این دو تخته قالی که مجموعا مساحتی حدود ۱۳ مترمربع داشتند با قیمت پایه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اتفاق خاص این جلسه از حراج را رقم زدند و با رشدی ۵ برابری نهایتا به قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شدند.

به صورت کلی فرش‌های عرضه شده در ۱۰ نوبت از این جلسه به قیمت‌های دو برابر و بیش از دو برابر قیمت پایه فروخته شدند. نسبت رشد فرش‌های فروخته شده در این جلسه از حراج هم ۳۴ درصد رشد از قیمت پایه به صورت میانگین بود.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *