حراج ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

هشتمین حراج سال برگزار شد!

حراج هشتم و سه قالی که همه را شگفت‌زده کرد

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ روز گرم حراج فرش ایران بود. در این جلسه که طبق روال هر هفته بین ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن حراج شرکت فرش ایران برگزار شد ۲۱۴ متر مربع انواع فرش دستباف به بالاترین قیمت فروخته شد.

کلمات کلیدی:

هشتمین حراج سال برگزار شد!


در حراج هشتم چه گذشت؟

ساعت ۱۷ روز دوشنبه شانزدهم خرداد، هشتمین جلسه حراج فرش با همراهی اهالی بازار و علاقمندان فرش دستباف شروع به کار کرد. در ۲ ساعت رقابت هیجان انگیزِ خریداران، ۸۵ تخته انواع دستبافته‌های سنتی با مساحت تقریبی ۳۴۳ مترمربع عرضه شد و نهایتا ساعت ۱۹ این جلسه به کار خود پایان داد.

در این جلسه ۶۵ تخته فرش به مساحت ۲۱۴ مترمربع به پیشنهادهایی بالاتر از قیمت پایه فروخته شد. اما ۲۰ تخته فرش با مساحت ۱۲۹ مترمربع مشتری‌ای نداشتند و مجددا راهی انبار حراج شدند. نسبت رشد فرش‌های فروخته شده از قیمت پایه هم در این جلسه ۳۴ درصد بود.

ترین‌های حراج هشتم

بالاترین قیمت پایه حراج هشتم مربوط به یک تخته قالی ۱۲ متری تبریز بود که به مبلغ ۴۵ میلیون تومان به سالن حراج آمد و مشتری‌ای پیدا نکرد. اما بالاترین قیمت فروخته شده این جلسه مربوط به یک قالی ۱۲ متری کرمان بود که با قیمت پایه ۱۲ میلیون تومان عرضه شد و نهایتا با ۵۰ درصد رشد از قیمت پایه به مبلغ ۱۸ میلیون تومان فروخته شد

سه قالی که همه را شگفت‌زده کرد!

در نوبت سی‌ام حراج هشتم سه تخته قالی مستعمل و کارکرده بیجار و اطراف اتفاق خاص حراج را رقم زد. سه قالیچه‌ای که مجموعا حدود ۹ متر مساحت داشتند و کمتر کسی فکر می‌کرد مشتری‌ای داشته باشد. این قالیچه‌ها که پرز خیلی کوتاهی داشتند و حتی یکی از ان‌ها قدری پاره بود به قیمت ۸۰۰ هزار تومان در سالن اعلام حضور کرد. اما در مدت کوتاهی با پیشنهادهای متوالی حضار با رشد ۸ برابری به قیمت ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته شد.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *