حراج ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

نهمین حراج فرش برگزار شد

میدان‌داری یک پشتی بلوچ در حضور بزرگان

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ نهمین جلسه حراج فرش دستباف برگزار شد. در این جلسه که با حضور پرشور اهالی بازار و علاقمندان فرش بود ۲۹۷ متر مربع انواع فرش دستباف عرضه شد که ۲۱۴ متر آن فروخته شدند.

کلمات کلیدی:


در حراج نهم چه گذشت؟

نهمین جلسه حراج فرش دستباف در ۵۵ نوبت برگزار شد. فرش‌های عرضه شده در ۴۲ نوبت فروخته شدند و فرش های ۱۳ نوبت هم شانسی برای فروش نداشتند. مجموعا در این جلسه ۹۵ تخته انواع دستبافته‌های سنتی با مساحت ۲۹۷ متر مربع عرضه شد. از این بین ۶۹ تخته فرش با مساحت ۲۱۴ مترمربع فروخته شدند اما ۲۶ تخته فرش با مساحت ۸۳ متر مربع فروخته نشدند و به انبار حراج بازگشتند.

در حراج نهم که روز دوشنبه ۲۳ خرداد بین ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار شد فرش‌های عرضه شده در ۱۲ نوبت با رشدی بیش از دو برابر قیمت پایه فروخته شدند. همچنین در این جلسه میانگین رشد قیمت فرش‌های فروخته شده از قیمت پایه ۳۹ درصد بود که نسبت به دو جلسه قبل (۳۴ درصد) افزایش ۵ درصدی داشت، که نشان از رقابتی‌تر بودن حراج نهم نسبت به دو جلسه قبل دارد.

ترین‌های حراج نهم

در نوبت نهم حراج نهم یک جفت قالی ۶ متری ماهی تبریز با قیمت پایه ۵۰ میلیون تومان به سالن حراج آمد تا علاوه بر ثبت بالاترین قیمت پایه حراج نهم به عنوان بالاترین قیمت فرش فروخته شده هم با مبلغ ۶۶ میلیون تومان شناخته شود.
پایین ترین قیمت پایه حراج نهم هم مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بود. در نوبت سی و سوم حراج نهم دو تخته قالی اراک و شیراز به مساحت حدودا ۱٫۵ متر مربع با قیمت پایه ۵۰۰ هزار تومان به سالن حراج آمدند که با رشد محسوسی نهایتا به قیمت یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته شدند. پایین ترین قیمت فرش فروخته شده در حراج نهم هم با مبلغ ۹۰۰ هزار تومان به یک جفت کناره نقش بته میر رسید که با قیمت پایه ۸۰۰ هزار تومان در سالن حراج عرضه شده بودند.

اتفاق خاص حراج نهم

اما اتفاق خاص حراج نهم را یک دستبافته زیبای بلوچ رقم زد. در سی و هشتمین نوبت حراج نهم یک پشتی بلوچ که مساحتی حدود نیم متر مربع داشت (۱۰۸ در ۵۳ سانتی‌متر) با قیمت پایه ۵۰۰ هزار تومان به سالن حراج آمد. دستبافته‌ای که شاید کمتر پیش‌بینی می‌شد به قیمت ۳ میلیون تومان فروخته شود. این بلوچ زیبا با رقابت هیجان انگیز خریداران و با پیشنهادهای متوالی نهایتا با رشد ۶ برابری از قیمت پایه ۳ میلیون تومان فروخته شد تا عنوان بیشترین رشد از قیمت پایه حراج نهم را از آنِ خود کند.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *