اخبار شرکت - تصاویر - رویدادها ۹ مهر ۱۴۰۳

نشست تخصصی فرش ایرانی در ژاپن برگزار شد.

گزارش تصویری نشست تخصصی فرش در سرزمین آفتاب تابان

ژاپنی‌ها به دلیل احترام عمیق به هنرهای دستی و فرهنگی، به فرش‌های دستباف با ارزش تاریخی و هنری علاقه زیادی نشان می‌دهند و این نوع فرش‌ها به عنوان سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند تلقی می‌شوند.

گزارش تصویری نشست تخصصی فرش در سرزمین آفتاب تابان-جبرائیل صفری-تورج ژوله-شرکت فرش ایران

نشست تخصصی فرش در سرزمین آفتاب تابان با حضور اساتید فرش دستباف در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۳ در شعبه تجریش شرکت فرش ایران برگزار شد. در این نشست جبرائیل صفری فعال حوزه فرش دستباف ایرانی در کشور ژاپن با ۳۵ سال تجربه فعالیت در این زمینه تجربیات خود را بیان کرد. دبیر این نشست تورج ژوله بود و اساتیدی چون علی میرزازاده، طاهر صباحی، یوسف صمدی بهرامی و… در این نشست حضور داشتند.
در ژاپن سرزمین آفتاب تابان، جایی که طلوع خورشید بر فراز کوه های فوجی زیبایی طبیعت را به نمایش می‌گذارد، هنر فرش بافی نیز به شکلی مجلل و پیچیده خود را نشان می‌دهد. فرش دستباف در کشور ژاپن، به عنوان یک محصول هنری و لوکس، طرفداران خاص خود را دارد. ژاپن به خودی خود تولیدکننده فرش نیست، این کشور یکی از بازارهای مهم برای فرش‌های دستباف ایرانی محسوب می‌شود. ژاپنی‌ها به دلیل فرهنگ غنی خود در هنرهای دستی و توجه به جزئیات، به فرش‌های دستباف با کیفیت و طرح‌های منحصر به فرد علاقه‌مند هستند؛ با این حال نباید فراموش کرد که قانون‌مندی، اعتماد، درست‌کاری و صداقت از اصول مهم در تجارت فرش دستباف در ژاپن محسوب می‌شود.
عوامل محبوبیت فرش دستباف ایرانی در ژاپن را می‌توان موارد زیر دانست:
۱- کیفیت و ظرافت: فرش‌های دستباف ابریشمی به دلیل دقت بالا در بافت و استفاده از مواد اولیه مرغوب بسیار مورد توجه ژاپنی‌ها هستند؛ هر چند که نسل جدید به دلیل گران‌قیمت بودن فرش‌های ابریشمی و همچنین هزینه‌های بالای نگهداری از آن‌ها تمایل کمتری به داشتن فرش‌های ابریشمی دارند.
۲- فرهنگ زیبایی‌شناسی ژاپنی: ژاپنی‌ها به طراحی‌های هنری و مینیمال علاقه دارند. طرح‌های فرش ایرانی به دلیل پیچیدگی و جزئیات خاص، برای بسیاری از هنرمندان و طراحان داخلی ژاپنی جذاب است.
۳- استفاده در دکوراسیون داخلی: در ژاپن، فرش‌های دستباف نه تنها به عنوان کفپوش بلکه به عنوان قطعات هنری و تزئینی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.
۴- نمایشگاه‌ها: فرش‌های دستباف معمولاً در ژاپن در نمایشگاه‌های هنری و گالری‌ها عرضه می‌شوند. این بازارها به افراد ثروتمند و علاقه‌مندان به هنر این امکان را می‌دهد که به فرش‌های نفیس و کمیاب دسترسی داشته باشند.
ژاپنی‌ها به دلیل احترام عمیق به هنرهای دستی و فرهنگی، به فرش‌های دستباف با ارزش تاریخی و هنری نیز علاقه زیادی نشان می‌دهند و این نوع فرش‌ها به عنوان سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند تلقی می‌شوند.

شما می‌توانید ویدیوهای لایو این رویداد را از صفحه اینستاگرامی زیر ببینید:
@irancarpetshop


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *